Състезания

Байк

Старша - 21КМ

karta bike za chepan

Краткият маршрут е 21 км с 660 м денивелация. На мнозина това може да се стори смешно, но уверявам ви, именно в тези 21 км са най-интересните и най-трудни участъци - както изкачването до вр. Петров кръст, така и спускането от него по камениста и трудно забележима пътека, после по бърз черен път, както и един равен черен път в полето до Драгоманското блато, който беше доста кален в понеделник и ако има дъждове преди или по време на състезанието, там се пригответе да спирате и да чистите байковете си от време на време.

Точките по маршрута в повечето случаи отбелязват разклони/кръстовища или други важни места. Само между т. 12 и 14 не са отбелязани всички разклони, но пък се надявам, че организаторите ще маркират цялото трасе добре.

Както казах, пътеката от Петров кръст е технична и слабо забележима. Такива са и камъните в тревата, така че внимавайте да не се окажат препъни камъни. Все пак тази пътека е само около 2 км и на практика малка част от нея е стръмна, така че никой да не се плаши - а любителите на такива терени направо да се приготвят за кеф. Но си отваряйте очите за маркировката, тъй като няма много места, където може да се завържат лентите, а също и за каменните пирамидки, които туристите са направили като обозначение.

Една от най-важните точки в маршрута е №07. Това е място, където дългият маршрут, след като е направил една допълнителна обиколка из района, се включва отново в краткия. Иначе казано, участниците, които ще карат по дългия маршрут, ще минат през тази точка два пъти, като дойдат от различни места, но и в двата случая трябва да продължат надолу към с. Големо Малово.

Именно в него, при т.12 дългият и краткият маршрут се разделят. Там ще има контролен пост, който да насочва участниците от различните групи по съответния маршрут.

Каращите по дългия маршрут трябва да внимават и при т.14 в с. Василовци, тъй като там е възможно при маркирането маршрутът да бъде прокаран по други улици на селото. Във всички случаи обаче трябва да се излезе на главната улица и да се тръгне по нея към Драгоман, като точно след последните къщи вдясно (север) се отклонява черен път към планината, по който продължава маршрутът.

След изкачване и приятно спускане до с. Раяновци има отново изкачване над него и се стига до споменатата т.07, повторно спускане към с. Големо Малово, само че този път се продължава през центъра на селото в посока Драгоман и към края му трасето се отклонява към полето до Драгоманското блато. Тук той вече съвпада с краткия маршрут.

Старша - 42км

bike za chepanТрудност: Средна-Трудна
Класификация (по националния мтб класификатор): R1, R2, R3, T1
Дължина: 42 km. km
Терен: асфалт, горски пътища, пътеки, почвен път, каменист път

Описание на цялото трасе от MTB-BG

Именно между т. 25 и т. 30 може да се очаква най-много кал, но Уоутър каза, че е виждал и по-лошо. В интерес на истината, на моменти дори ми беше забавно, макар че байковете натежаха с по 2-3 кг отгоре.

Последните километри от трасето са по едни забавни хълмчета. Повишено внимание трябва при т.32, където по черен път излизате на друг такъв, но НЕ трябва да продължавате по него, а ТРЯБВА ДА го пресечете рязко надясно и да продължите по едва забележим път/пътека през една поляна в северна посока. На това място би трябвало да има и повечко маркировка, но все пак е добре отсега да си го отбележите.

После се минава покрай разни (полу)изоставени селскостопански постройки, по едни равни хълмчета, при т. 40 трябва да пресечете един пресъхнал напоителен канал и излизайки от другата му страна, да пресечете поляната до края й и там да продължите по пътека, която е успоредна на международния път и след малко вече ще сте на една улица в Драгоман за финален спринт нагоре!

Като стана дума за спринтове нагоре, не исках да ви плаша от самото начало, но първото изкачване към вр. Петров кръст също е бая стръмничко.

Юноши до 18г. - 21.3 км.

bike za chepanМаршрута на юношите съвпада с краткият маршрут и е 21 км с 660 м денивелация. На мнозина това може да се стори смешно, но уверявам ви, именно в тези 21 км са най-интересните и най-трудни участъци - както изкачването до вр. Петров кръст, така и спускането от него по камениста и трудно забележима пътека, после по бърз черен път, както и един равен черен път в полето до Драгоманското блато, който беше доста кален в понеделник и ако има дъждове преди или по време на състезанието, там се пригответе да спирате и да чистите байковете си от време на време.

Бягане

21КМ - Бягане за Чепън

bike za chepan

Описание на цялото трасе от MTB-BG

42КМ - Бягане за Чепън

bike za chepanОписание на цялото трасе от MTB-BG (трасето на маратона съвпада с това на колоездачите)